Naam:
Foto’s:
1851
Video’s:

Over ons

Hallo, leuk dat je onze reisblog bezoekt en ons (weer) wilt gaan volgen, ditmaal op onze fietsreis naar Centraal Azië!

Veel van jullie hebben ons in 2018 al gevolgd op onze vorige fietsreis over The Great Divide, een MTB-route van bijna 5000 kilometer dwars door Noord Amerika. Hoewel we onszelf (nog steeds :) niet zien als fanatieke "fietsdiehards" worden we er nog steeds heel blij en gelukkig van wanneer we samen op de fiets zitten.

Het buiten zijn, het onderweg en in beweging zijn, niet weten wat de dag precies brengt en waar we aan het eind van de dag ons tentje neer gaan zetten, geeft ons een super gevoel van vrijheid. Dat gevoel begonnen we met name gedurende de afgelopen 'corona jaren' te missen, toen onze leefwereld een stuk kleiner werd en we beiden vanuit huis moesten werken. Dit resulteerde uiteindelijk in de wens om weer samen op pad te gaan. Gelukkig kan dat nu ook allemaal weer en vinden we het natuurlijk ook super leuk als je op deze manier een beetje met ons mee wilt reizen!

Over onze reis

Wat gaan we doen en waar gaan we heen?

We hebben een tijdje zitten twijfelen waar we dit keer precies heen wilden gaan.. de recente (en steeds veranderende) onrustige politieke situatie in sommige landen hebben gemaakt dat we onze plannen ook hebben moeten aanpassen. De route die we nu in gedachten hebben is in principe veilig bereisbaar, maar mocht dat anders worden dan zijn we flexibel genoeg om uit te wijken naar een (misschien wel compleet) andere reisbestemming. Vooralsnog is ons plan om vanuit Budapest naar Centraal Azië te fietsen via Hongarije, Bosnië en Herzegovinia, Montenegro, Albanië, Griekenland, Turkije en Georgië. Daarna willen we richting Centraal Azië en daarvoor zullen we naar alle waarschijnlijkheid vanuit Georgië moeten vliegen naar Oezbekistan om verder te kunnen fietsen naar Kirgistan en Tadzjikistan. En als we daar al (we hebben nog geen idee wanneer?) aankomen dan zien we het wel verder..

Het gaat ons er dit keer niet om persé veel kilometertjes te maken. Maar vooral om de tijd en de rust te hebben (en te nemen) om het nodige te zien van de landen waar we doorheen fietsen. En we denken dat er nog heel veel interessants te zien en te ontdekken valt in Centraal Azië, wat voor ons nog een compleet nieuwe bestemming is en waar we dan ook heel benieuwd naar zijn. In principe hebben we hier een half jaar (dwz tot eind oktober / begin november 2023) de tijd voor.

Op 2 mei 2023 gaat we los en stappen we met onze reisfietsen in de trein naar Budapest. Graag houden we je daarna op de hoogte van onze tocht door middel van foto's, filmpjes en verhalen. Stay tuned en to be continued!

Bezochte landen

Wij hebben 19 landen (8%) bezocht:

Albanië, Armenië, Bosnië en Herzegovina, Canada, Duitsland, Georgië, Griekenland, Hongarije, Italië, Kazachstan, Kirgizië, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Nederland, Oezbekistan, Tadzjikistan, Turkije, Verenigde Staten.