Deel 20: Grens bereikt

27 september 2018 - Glenwood, New Mexico, Verenigde Staten

Lieve allemaal, we did it! Gisteren, 25 september, zijn we aangekomen in Silvercity. Precies twee maanden nadat we in Calgary zijn gestart. We hebben de laatste 20 kilometers letterlijk afgeteld, want hoewel geen offroad was het bloedheet en alleen maar klimmen tot aan Silvercity. Dus het werd geen gemakkelijke en soepele eindsprint.. En zoals jullie al wisten hadden we al besloten om de laatste 200 kilometer woestijn die ons nog resten tussen hier en de Mexicaanse grens niet meer te gaan afleggen. Het is goed zo. Bij de Mexicaanse grens is er niks, dus moeten we een pick up regelen of weer terug fietsen. Beiden geen zin in. Dus we blijven hier voor een paar daagjes. En is het hier ook een goeie uitvalsbasis om wat dingen te regelen. Maar even nog wat feitjes! We hebben de hele Great Divide in 53 dagen gefietst, plus 11 pauzedagen. In totaal hebben we daarbinnen zo'n 4300 kilometer gereden. Een gemiddelde dus van 83 kilometer per dag. De laatste dagen voelden ook wel als een soort eindsprint, want van Abiquiu zijn we in één dag naar Cuba gereden. Van Cuba in twee dagen door naar Grants, vervolgens in één dagje naar Pie Town, en daarna in drie dagen naar Silvercity met een stop in Apache Creek en in Glennwood. De laatste drie dagen over asfalt omdat we inmiddels wel een beetje klaar waren met offroad en wéér een aantal flinke heuvels in het verschiet (en geen enkele voorziening onderweg). Maar, het zit er dus op en ik ben enorm trots op ons allebei en het was ook super gaaf en mooi om dit samen te doen. En te merken dat we gaandeweg ook steeds meer een goed op elkaar ingespeeld team werden. Zeker wanneer ik terug denk aan onze eerste dagen op de route, waarin ik met de nodige stress, en een gevoel van paniek me serieus afvroeg waar we in godsnaam aan waren begonnen én of wij dit wel iets voor ons was. We hebben het toch maar mooi gedaan samen. En uiteindelijk heb ik me soms ook nog wel verbaasd over mijn eigen doorzettings- en uithoudingsvermogen en wat dan allemaal nog blijkt te lukken en mogelijk is. Een goeie ervaring! En zeker ook om op deze manier te kunnen reizen, onderweg te zijn, mensen, plaatsen, landschappen en de natuur te zien en zo te kunnen beleven. En te ervaren dat dit ons samen heel goed past. En ons nu na twee maanden ook nog steeds niet verveelt. En last but not least nogmaals, aan jullie heel veel dank voor alle lieve en leuke reacties. We hebben ze met veel plezier gelezen.
En nu? Vandaag en morgen zitten we nog eventjes in een gezellig klein airbnb huisje. Lekker eten, alles uitwassen, uitrusten en de fietsen maar eens even weggebracht voor een check nu we na twee weken weer eens bij een fietsenwinkel in de buurt zijn. Behalve een ketting vervangen blijkt het vooral zand en stof te zijn wat er piept, tikt en knarst. Dus zijn we gerustgesteld en kunnen we weer verder.. Jawel! Want we hebben nog een hele maand over. Aanvankelijk hadden we wilde plannen om vanuit Silvercity naar Las Vegas te fietsen via Arizona en de Grand Canyon. Qua tijd zou dat te doen moeten zijn, maar het stuk vanaf hier tot aan Phoenix lijkt niet echt interessant. Dus hebben we voor a.s vrijdag een auto gehuurd waarmee we met onze hele boedel naar Phoenix in Arizona rijden. Om vanuit daar naar de Grand Canyon te gaan fietsen. Via welke route zijn we nu nog even aan het uitzoeken. En vanuit Grand Canyon naar Las Vegas rijden lijkt ook nog even een dingetje.. Maar nieuwe fietsplannen alweer in de maak dus en we blijven jullie gewoon op de hoogte houden via onze blog! Liefs Roland en Suus

1. Nicoline:
    Gefeliciteerd samen! Wat een prestatie. Liefs Nicoline
  2. Joyce Manusiwa:
    27 september 2018
    Wauw wat een prestatie, super Gefeliciteerd en nog heel veel plezier. Lieve groet Joyce
  3. Anke:
    27 september 2018
    Geweldig, wat een prestatie. Gefeliciteerd. Het is ook zo leuk samen met jullie, door de prachtige reisverhalen, videos en fotos mee te genieten van al jullie avonturen.
  4. Leo Blanken:
    27 september 2018
    Wat heerlijk om dit achter de rug te hebben, om op terug te kijken, zo waardevol! En wat fijn dat jullie dit zonder kleerscheuren hebben doorstaan! Dank voor de leuke verslagen. Benieuwd naar je volgende fietsmissies...
  5. Sushma:
    27 september 2018
    gaaf hoor! Wat een prestatie en nog steeds zin om te fietsen... liefs
  6. Ellen:
    27 september 2018
    Echt heel knap! Wat een ervaring zijn jullie rijker. Grand canyons en Las Vegas klinkt ook niet verkeerd. Have fun!
  7. Gerard:
    Gefeliciteerd!! Knappe prestatie!!
  8. Bianca:
    27 september 2018
    Goed gedaan en al weer zin in een volgend avontuur😀
    Het houd niet op.... komen jullie nog wel terug of gaan jullie 🌎over fietsen
  9. Marjon:
    27 september 2018
    Geweldig mooi al jullie reisverhalen. We zijn zelf net terug van een paar weken Normandie, het is omgevlogen.
    Geniet nog van de verdere reis, the grand canyon is zeker de moeite waard. Vegas trouwens ook, vond ik tenminste......:-
  10. Roy:
    27 september 2018
    Fantastische verhalen!: ik beleef nooit zoveel als ik van Nijmegen naar Arnhem fiets ;)
  11. Merel:
    27 september 2018
    Gefeliciteerd! Wat een prestatie! Ongelofelijk!
  12. Pieter:
    27 september 2018
    Tjongejonge, stelletje bikkels dat jullie er zijn! Tof hoor. Nog veel plezier!
  13. Toni:
    27 september 2018
    Super mooi dat jullie deel 1 can jullie gave reis en die enorme afstand hebben afgelegd in zo'n korte tijd! BIKKELS!
    Nu op naar chapter 2. Lijkt me helemaal geen slecht idee hoe jullie er nu instaan. Ik ben benieuwd of jullie ook nog een stukje Route 66 meepikken. Als jullie er langs komen, zeker even stoppen bij Roadkill Café! Mooie plek om je te verbazen over hoe ver het licht van Las Vegas kan reiken. Dat zal een flink contrast zijn met waar jullie nu doorheen gefietst zijn in het pikkedonker.
    Geniet ervan!

Xxx Toni & Karin
  14. Willem:
    27 september 2018
    Petje af en diepe buiging! Inderdaad fijn dat alles zonder kleerscheuren is gelukt. Ook fe laatste maand geen gekke dingen doen, want nu op naar de Grand Canyon. Je weet niet wat je ziet... Bedankt voor de meeslepende verhalen. Ook fijn om jullie straks weer live te zien...!
  15. Wilma:
    27 september 2018
    TOP prestatie, geweldig. Ook om van de zijlijn te genieten van jullie reisverhalen. Super dat jullie nog even doorgaan, dat worden vast nog ‘een paar mooie etappes’ 🚴‍♀️🚴‍♀️
  16. Eefje sigmond:
    27 september 2018
    Wat een superprestatie en ervaring. Fijn dat we een stukje werden meegenomen in de ervaringen met de prachtige foto's en verhalen. Lekker nog een maand voor de boeg...
  17. Geert:
    28 september 2018
    👏👏, heel erg stoer van jullie! Doe het jullie niet na. Geweldig om mee te beleven en wat is het heerlijk om nieuwe plannen te maken. Ik voel de energie 🌞! Enjoy
  18. Rikie Piron:
    28 september 2018
    Geweldig, super gedaan, chapeau! Heb meegeleefd met jullie verhalen en belevenissen. Hou ons op de hoogte wat het vervolg wordt. Nog veel plezier!
  19. Leon Pijls:
    28 september 2018
    Jeetje, je grens bereikt... De grens waar je bang voor was OF die überhaupt bereikbaar was... Wat een glorieuze mijlpaal. Maar veel mooier is nog de mijlpaal van het gevoel dat jullie een lekker team zijn en dat er nog veel moois in het verschiet ligt. En dan nu richting deel 2 zoals Toni en Karin dat beschrijven. Welke hidden gems ga je daar op duikelen? Ik wens jullie een goede rust plek dit weekend en nog veel plezier op deel 2. Chapeau voor deel 1 en dank voor de verslagen.

Leon
  20. Carla:
    28 september 2018
    Wat een reis. Petje af voor zoveel kilometers. En dan gewoon weer verder gaan op de fiets.Geweldig!
    Maar, als je in Amerika bent moet je de grand canyons gezien hebben. Veel succes met het volgende gedeelte van jullie reis en bedankt voor alle spannende reisverhalen. Elk verhaal is genieten.
  21. Igor:
    28 september 2018
    Dat hebben jullie toch heel erg rap gedaan. Mooi om de toon van de blogs ook te zien veranderen van bezorgd naar opgewekt. Nog een maandje fietsen kan er ook wel bij. Maar nu eerst lekker roadtrip by car. Zoals dat hoort in de States. Have fun!
  22. Willemiek:
    29 september 2018
    Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! En Leuk dat we nog meer krijgen te horen omdat het avontuur nog niet is afgelopen!
  23. Dominique Binkhorst:
    30 september 2018
    Wat een supersonische prestatie van jullie allebei!!!
    Van harte gefeliciteerd. Door al deze mooie, spannende, zware momenten wordt deze Great Divide zeker en vast ook een waterscheiding voor de rest van jullie leven.

Dank voor alle mooie blogs, heb er van genoten en zal ze missen.
    Nu lekker relaxen en vakantievieren🏖🏖🏖🏖
  24. Monique Pastoors:
    1 oktober 2018
    supertrots op jullie!
  25. Esther van Bommel:
    2 oktober 2018
    Wauw suus en roland wat een avontuur, respect:). Ik zou 3 weken niet meer kunnen zitten denk ik. Hihi. Topteam zo te horen en fiertsen bij de grand canyon en naar Vegas lijkt me heel bijzonder. Geniet jullie suf. Wij genieten van jullie. Liefs en zoenen koen moos en es xxx
  26. Lorenz:
    4 oktober 2018
    Applaus en een hele diepe buiging. Ik had al veel respect en bewondering voor jullie. Die is nu alleen maar groter geworden. Jullie zijn mijn helden mijn voorbeelden. Xxx
  27. Kees:
    14 oktober 2018
    Wow!
    Dank voor de verslagen. Erg leuk om te lezen en mooi beeldmateriaal.